Detail článku "66. Stezka Vysočinou"

66. Stezka Vysočinou  9. - 12. 5. 2024

Zakončení pořádala Trasa 6 na fotbalovém hřišti v Lukách nad Jihlavou

 

Itinerář pro nás připravil Pavel Keprta, při plánování velmi pečlivě dbal na mezihospody :-)

 

ČT: Okrouhlice - Krásná Hora - Kvasetice - Dočkalův mlýn

 

V Okrouhlici jsme se po výstupu z vlaku občerstvili v hospodě Na Staré poště, prostudovali info panely na rodném domě Jana Zrzavého, v Krásné Hoře došli k dřevěné barokní zvonici, v Kvaseticích na zámku (nóbl hotel a restaurace) jsme si dali vynikající Bernard 12° - 0,5 l za 70 Kč (cena odpovídala kvalitě a milý číšník byl fakt vyškolený ke službě na zámku).

 

PÁ: Dočkalův mlýn - Lípa - Okrouhlička - Studénka - Štoky - Hanesův mlýn

 

Z mlýna všichni společně do Lípy, kde se někteří se zdravotním hendikepem odpojili, aby popojeli vláčkem, ostatní pokračovali do Okrouhličky do restaurace Šejdorfský mlýn ("Vaši svatební profesionálové", www.sejdorfskymlyn.cz, kdybyste třeba někdo potřeboval), kde měli otevřeno do 13:00 hod., ale oběd jsme stihli. Pokračovali jsme do Studénky, někteří po cyklostezce po silnici, jiní lesem pod oborou Jalovčí kolem rybníků.

Všichni jsme se sešli v pivnici ve Štokách, odkud nám zbýval jen kousek lesem do mlýna.

Rozjel se skvělý večírek se zpěvem, tancem a šampaňským, které sponzoroval Jarda Č. Jardo, díky, bylo to báječné! V pauze jsme stihli i pozorovat polární záři.

 

SO: Hanesův mlýn - OMV Pávov - Zborná - Hybrálec penzion U lyžaře 

 

Jediná občerstvovna cestou byl motorest Pávov, o kterém Lilka vyčetla, že je otevřen nonstop. No jo, ale jenom do pátku, v SO zavřeno. Tak jsme vzali zavděk benzinkou OMV a uvítali plechovky 12° Staropramenu, které nám se slevou koupil Šomi na svou Appku.

Z rozcestí Pružinka nás žlutá turistická značka dovedla do hostince U lípy ve Zborné, kde bylo naprosto úžasné posezení, takže jsme zde setrvali dost dlouho :-)

Nakoukli jsme do kaple sv. Floriana a po Hornické NS došli během chvilky k penzionu U lyžaře.

 

NE: U lyžaře - žst. Jihlava, vláčkem do stanice Luka nad Jihlavou

 

Krásnou přírodou jsme za fantastického počasí celkem ušli +/- 40 km, podle toho, jak si kdo základní trasu upravil (bolavá kolena, kyčle apod.).  

 

Čtvrteční večer se prokecal, protože jsme si museli sdělit zážitky, co a jak bylo (zejména na sv. Jiří), ale v pátek a sobotu Jiřinka hrála a na "třetí zvonění" byl klid a zpívalo se sborem.

 

Zakončení mělo spád, dvě povedené trasové soutěže (1. prkenná chůze, 2. pojídání vajec na motivy filmu Frajer Luke), zcela zaplněná tribuna se dobře bavila. 

Občerstvení chutné, několik výčepních postů (Bernard 10°), takže fronty se netvořily.

Vítěze soutěží dekoroval sám pan starosta městyse Luka nad Jihlavou za asistence předsedy místního fotbalového klubu, jehož krásné zelené hřiště v neděli odpoledne TAK zabral. Nejlepší pojídač vajec obdržel titul Frajer z Luk.

 

Naše týmy nezvítězily, ale bojovaly statečně a vysloužily si velký potlesk!

S prkny se snažili srovnat Lilka, Olina, Jiřka, Jana K. a Ječmen, tempo udával Petr, jehož pracovní zařazení znělo "udavač". 

Vajíčka (slepičí a křepelčí) do sebe statečně soukali žrouti Šomi a Jarda, loupal Ječmen, běhal Míra. 

 

Užili jsme si hodně legrace, vyslechli mnoho vtipných replik. Bohužel, já všechny zapomněla :-(   ... snad někdo text doplní.

 

Účastníci 66. Stezky: Zdenál, Pavel, Honza, Jára, Míra V., Ječmen, Michal, Pavelek, Petr P., Šomi, Jana K. a Jana N., Jiřina H., Lilka, Milada, Olina Z., Pavlína, Alena a Ivas. 

 

Kdo s námi nebyl, může litovat!

 

Zapsala Soňa, 13. 5. 2024 

(fotografie k textu najdete ve Fotogalerii )

 

---------------------------------------------------------------------------------

Ze společnosti

aneb co se stalo a Soňa buď nezachytila, či zapomněla 

 

Proslýchá se, že Zdenál bude vydávat nový edikt, kterým zakáže kupovat nová auta během Stezky. Jestli v této době také nebudeme smět kupovat nové nemovitosti, to se ještě uvidí.

 

Zdenál nás též zkoušel z historie. Otázka: "Datum narození Marie Terezie?" Odpověď: "1717". Je tedy otázkou, zda nebudeme muset na zakončení Stezky v odpovědi "kolik, kolik, kolik" křičet "Marie Terezie, Marie Terezie" namísto "Sedmnáct, Sedmnáct".

 

Náš zařizovatel Stezky Pavel Keprta (vládce náš, slunce naše jasné - Zdenál promine) nemá jen kladné vlastnosti. Ráno před odchodem z Jihlavy na zakončení si Pavlína stěžovala, že vypadá jako zmačkaný toaletní papír, protože celý včerejší večer čučel do mobilu (hokej a hlavně fotbal, fotbal, fotbal - derby Sparta - Slavia) a pak do čtyř do rána řešil s obsluhou budoucnost jihlavského fotbalového klubu.

 

Za dobré paměti doplnila Lilka 

----------------------------------------- 


Zpráva o čekání na Stezkový vlak

Ahoj, zdravím všechny účastníky a organizátory 66.Stezky.

Děkuji všem  a tlumočím omluvu Českých drah za zpoždění vlaku, změnu řazení a potřebu urychleného nástupu v Lukách 

Možná důvody situace znáte, možná ne. Někdo se ptal. K problému došlo při návozu soupravy vlaku z Prahy. Před Kolínem došlo ke zjištění nepředvídatelné technické závady na brzdovém zařízení  jednoho z patrových vozů. Vůz, který byl uprostřed soupravy, musel být v Kolíně ze soupravy vyřazen a odstaven. Nebojte se, že pokud by tento vůz v soupravě zůstal, nebrzdil by a vlak by nezastavil. Problém byl naopak v tom, že vůz v jednom podvozku částečně brzdil, i když neměl, tedy stále. To vede k zahřívání kol a je to v provozu nepřípustné. Na trati se nepodařilo závadu odstranit. Naštěstí dopravce operativně zajistil 2 záložní vozy Bdt, které byly k dispozici v Jihlavě a ty byly při návozu vlaku do soupravy zařazeny.

A důsledky: Místo jednoho patrového vozu s 90až 100 místy jsme měli 2 velkoprostorové vozy Bdt, pro Stezkový vlak, myslím, velice vhodné, s celkem  176 místy k sezení. Zásuvky druhého patrového vozu pípu naštěstí zvládly. 

Bohužel, vzhledem k organizaci prozu na  jednokolejné trati bylo potřeba nástup v Lukách trochu urychlit a slevit z požadavků na rozmístění tras.  Další vhodný čas pro odjezd vlaku byl z důvodu provozu na trati až za dalších 40 minut. Vzhledem ke kapacitě vlaku s velkou rezervou si snad všichni našli vyhovující místa a cestu vlakem strávili příjemně. Dvacítce se to podařilo výborně.

S opožděným příjezdem do Prahy o cca 20 + 6 minut už nešlo dělat nic. 

 

Osobně si myslím, že nastalou situaci zvládly ČD na jedničku. Samozřejmě souhlasit s tím nemusíte.

TAK, TAK, tolik k vlaku, když mi dajli tu medajli a v zápětí došlo asi k největším problémům při jízdě Stezkového vlaku, za dobu, co se podílím na jejich  organizaci.

Tak Ahoj   Zdeněk Moureček